sâmbătă, 8 decembrie 2012

lectia de Toastmasters part 4

Saptamana aceasta m-am bucurat din nou, m-am bucurat deoarece am sustinut un nou discurs in sedintele Toastmasters. Ei bine, am ajuns la lectia 2, denumita: "Organize your Speech". Si chiar acest lucru am avut de facut, sa imi organizez discursul, cu o structura bine definita si treceri subtile intre sectiuni: introducere, cuprins, incheiere,  

Am abordat o tema diferita, o tema in care am dezbatut disparitia curentului electric, ceea ce duce la cooperarea dintre noi oamenii, am avut introducere, cuprins si incheiere, de altfel am avut si momente de impact major, precum si momente mai putin placute.

Scopul acestui articol nu este sa dezbat ceea ce am facut acolo sau ce feedback am primit, ci este de a scoate in evidenta anumite aspecte de care m-am lovit.

Pentru sustinere am avut nevoie de laptop si de proiector. Ei bine, toate bune si frumoase, vine randul meu, Toasmaster-ul serii, Anca, imi face prezentarea si, in urmatoarele 8 minute trebuia sa prezint ceea ce am pregatit. Marius, avea de facut conexiunea intre laptop si proiector si, stupoare ?!? nu functiona nimic. In loc de frumoasa coperta a discursului, pe care am facut-o, aparea peretele gol.

Hmm "Houston, we have a problem". Ce-i de facut? Ce-i de facut? Eu ma uitam la Marius, Marius se uita la mine: "Nu stiu ce are?!?" Partea frumoasa este ca, inainte de sedinta, am facut o proba, toate functionau de minune, dar atunci nu au vrut si nu au vrut. Si, printr-o prezenta de spirit personala, m-am uitat inspre public, care astepta si am rostit: "Si acum... moment publicitar." Ei bine, parca exact acest lucru asteptau cele 30 de persoane din incapere. Exact cand am terminat de rostit "publicitar", Marius, in genialitatea sa, a reusit sa faca lucrurile sa mearga. Miracol de Sfantul Nicolae.

Fiind un discurs in care am folosit si slide-uri power point, am fost "legat" de laptop. Ce inseamna acest lucru? Pai simplu, nu am folosit pointer (telecomanda) si astfel eram obligat sa ma intorc la laptop ca sa dau next slide. Poate ca nu este deranjant acest aspect, insa eu am pus 42 de slideuri intr-o prezentare de 7 minute. Ceea ce inseamna ca era un dute-vino fata-spate. Astfel, daca stii ca ai o prezentare vizuala, foloseste telecomanda, deoarece ai nevoie sa livrezi acel discurs, sa fii in largul tau si sa iti folosesti trupul, atunci cand oferi discursul publicului. 

Astfel, de fiecare data cand ai de sustinut un discurs in public, asigura-te ca ai tot ceea ce iti trebuie.

A fost aceasta informatie utila? Poti da share, ca si altii sa beneficieze de ea. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu