sâmbătă, 8 septembrie 2012

Scott Berkun - Confesiunile unui vorbitor public

 Iata un text extras dintr-un material fenomenal:

"Cum imi este mai frica de o prezentare oribila decat de cateva ore de exersat, exersatul invinge. Energia provenita din teama mea de a o da in bara si a ma face de ras in fata unei multimi de oameni ma motiveaza sa muncesc mai mult pentru a preveni aceste lucruri. E simplu.

Pe de alta parte, desi toti suntem liberi sa exersam - si nu avem nevoie de o inteligenta aparte sau de puteri magice-, majoritatea oamenilor nu o face pentru ca: 

  • Nu este amuzant;
  • Necesita timp;
  • Se simt penibil cand fac acest lucru;
  • Isi imagineaza ca nimeni nu repeta;
  • Teama lor de vorbit in public ii face sa tot amane, creand o profetie dureroasa care se autoimplineste.

Stiu ca arat ca un idiot cand imi exersez prezentarea acasa, in chiloti, vorbind unui public imaginar. Cand repet in camerele de hotel, lucru pe care-l fac frecvent, ma ingrijoreaza uneori ideea ca o camerista va da buzna peste mine exact cand ma aflu in mijlocul unei propozitii, iar eu voi fi nevoit sa incerc sa ii explic de ce vorbesc singur, imbracat doar in chiloti

Dar prefer sa infrunt aceste temeri in linistea camerei mele - cu minibarul meu, in timpul meu liber, de cate ori doresc-, decat in fata unui public real, un public care probabil ma filmeaza sau imi posteaza discursul pe internet, inregistrandu-mi prestatia pentru posteritate. 

Nu mai poti sa o iei de la capat cand esti pe scena.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu