vineri, 31 august 2012

De ce as vrea sa fiu public speaker?

De cand am inceput lucrul la Blogul Vorbitorului in Public, m-a obsedat o intrebare. Aceasta intrebare a dat si titlul acestui articol, caci de ce as vrea sa fiu public speaker? Pentru a influenta pe cei de langa mine, pentru a-mi invinge temerile, pentru bani sau pentru ca este ceva ce mi se adeseaza?


Ei bine, se pare ca suntem intr-o continua transformare, ceea ce la inceput ti se pare a fi superb, ideal pentru tine, deosebit, se poate transforma in timp in idei, ganduri, frici, entuziasm, toate acestea generate de acelasi lucru. Actiunile tale pot duce la rezultate remarcabile, totul depinzand de acel plan, pe care ti-l propui sa il urmezi la inceputul drumului. 

Asa ca, revenim la intrebarea initiala, de ce as vrea sa fiu public speaker? 
Care a fost visul lui Tony Robbins, atunci cand a inceput sa motiveze si sa vorbeasca oamenilor? Ce l-a manat pe el cu adevarat? Dar Dale Carnegie? Care este motivul pentru care a inceput sa vorbeasca in public, ajungand ca pana la urma sa ajunga sa predea aceasta stiinta?Ce viziune au avut fiecare dintre ei?

Raspunsul fiecaruia dintre noi este bine sa fie legat de viziunea noastra asupra lumii si a societatii. Vom aduce plus valoare celor care ne vor asculta vorbind in public sau o vom face pentru un interes personal?
Am citit un articol zilele trecute, referitor la cei mai bine platiti 10 public speakeri din lume. Ei bine, in 2006 si 2007 Donald Trump a fost platit cu 1.5 milioane de $ pentru fiecare din cele 17 discursuri tinute la Real Estate Wealth Expos.

Cu 18 ani inainte de aceste seminarii, Ronald Reagan a primit fabuloasa suma, chiar si pentru vremurile acestea, de 1 milion de $ per discurs, pentru a sustine conferinte in intreaga Japonie.
  
Intrebarea principala este daca doar banii sunt importanti pentru cel care vorbeste in public? Are cel care vorbeste in public dorinta de a influenta in bine pe cei ce il asculta? Simte ca prin discursul sau, va reusi sa trezeasca "ceva" inlauntrul celor din audienta?

De curand am inceput sa experimentez public speaking-ul in diverse forme, am tinut prezentari de business, am fost MC, am realizat si un seminar de managementul emotiilor, am fost si moderator la diverse intruniri BeSocial, am tinut si o conferinta in fata Miscarii Aradene in 2011 legata de subiectul patriotismului. Au fost momente frumoase, recunosc, insa cel mai placut este atunci cand primesti feed-back referitor la munca ta.

Ca sa dau si cateva exemple, caci asa ii sta bine unui speaker, dupa ce s-a incheiat evenimentul in care am prezentat pe scena in fata a 500 de persoane, am fost felicitat de cateva persoane din public, pe deasupra am fost si intrebat, de cat timp fac radio, sau prezint asemenea evenimente? :)

Sa fi fost langa mine, cand le-am dat raspunsul ca, pentru mine, este prima data cand urc ce scena. Chiar nu le venea sa creada ca eu nu am experienta in domeniu.
Un alt moment deosebit s-a intamplat la aproximativ 3 zile dupa ce am tinut prezentarea despre managementul emotiilor. Ei bine, Nico m-a sunat sa imi spuna ca acel mini-seminar a avut impact, ea reflectand mai mult asupra afirmatiilor si asupra gandirii pozitive.

Pentru mine aceste lucruri chiar conteaza, caci realizez ca am transmis ceva.

Astfel ca, raspunsul meu la intrebarea "De ce as vrea sa fiu public speaker?" este unul singur: Motivatia de a aduce un beneficiu publicului.



   

  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu